středa 31. října 2012

(EKG Kazuistika #21) Opocený pacient

V ambulanci vyšetřujete 49-letého muže, který udává bolesti na hrudníku. Je opocený, ale bolest před pěti minutami zmizela. Poté natočíte toto EKG. Co s pacientem uděláte?

(pro zvětšení klikněte levým tlačítkem myši na EKG)

(AKTUALIZACE - ŘEŠENÍ)



Další informace o Wellensově syndromu naleznete v tomto článku.

12 komentářů:

  1. Na EKG levý zadní hemiblok a BPRT, pacient měl epizodu AV II. stupně-Mobitz II?? Budem indikovat permanentní pacemaker?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. o víkendu se tu objeví video s interpretací ;-) jen mi pověz, z čeho usuzuješ na mobitz 2? ;-)

      Vymazat
    2. Myslela jsem to tak, že kdyby měl pacient bifascikulární blokádu, tak by mohla přejít do trifascikulární a tudíž teda jsem měla napsat spíš, že by mohl mít epizodu AV blokády 3. stupně, opocený-aktivace sympatiku...jen teď když se na to dívám znovu a znovu, tak už mi tam nesedí ani ten BPRT, protože je ve svodech porušena diskonkordance (infarkt??)..no raději už nebudu dále fantazírovat a budu se těšit na slibované video;-) Jen aby jste se nevyděsil-jsem studentka LF a snažím se být ekg-samouk, takže spíše jen zkouším a střílím;-)

      Vymazat
    3. Jasný, zkoušej střílej! Jen tak se to naučíš.. Mimochodem jsem taky medik, takže vykání snad není nutné ;)..

      Vymazat
  2. zvažovala bych plicní embolii (především kvůli inverzi T vln ve V1-V4, navíc tachykardie, RSR' ve V1 ...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plicní embolie to není, nicméně je to dobrá úvaha, nově vzniklá inverze T vln ve V1-V4 a speciálně pokud je k tomu navíc inverze T vln ve spodních svodech (II, III a aVF) je velmi specifická pro plicní embolii ;). Na tomto EKG je ale morfologie T vln jiná a je charakteristická pro jeden syndrom, který jsme už na Kardioblogu probírali..

      Vymazat
    2. Žeby Wellensův?

      Vymazat
    3. jj, tak to bude Wellensův syndrom..

      Vymazat
    4. Správně! Wellensův syndrom - typ 1. P.S. Pokud byste chtěli probrat příště něco konkrétního, napište mi ;).. jan.stros@seznam.cz

      Vymazat
  3. Mně to připadá, že ve svodech V1-V4 jsou koronární T, tak by mohlo jít o NSTEMI...? Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wellensův syndrom je vlastně jeden z typů koronárního T, takže jsi byla na správné stopě!

      Vymazat
    2. Supr, no sem zase o něco chytřejší!! :-D E.

      Vymazat